reklama

Vreckári v Košiciach majú stále zelenú

Niekedy sa vám stalo,že ste videli kradnúť a neurobili ste vôbec nič?V Košiciach sa to stáva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Bola som na Hlavnej ulici v obchode,všetko za 49sk.Práve sa tam hádala mladá dievčina,veľkej postavy s rómskym mladíkom.Z hádky som vydedukovala,že ju chcel mladík okradnúť a ona ho pri tom prichytila.Obdivovala som to dievča,s akou odvahou na neho vybehla.Vyhrážala sa,že jej otec je policajt a hneď ho zavolá.Vyšli vonku a ja už ďalej neviem pokračovanie tohto príbehu.No najviac ma zarazilo správanie sa predavačok.Oni len stáli opreté o pult a ticho všetko sledovali.Mne to nedalo a opýtala som sa:"To vám vôbec nevadí,že sa tu kradne? Jedna z nich dvihla hlavu a odpovedala:
"Vy neviete,čo sa tu deje,tak nás nesúďte.Ak zavoláme políciu,prídu,urobia zápis,a mladíkov pustia.Potom sa nám tu chodia vyhrážať s celou bandou.Raz ma tu musel dokonca každý deň niekto čakať z rodiny,aby ma odprevadil domov.Každá jedna z nás má toho už dosť a máme strach.Ak nevie s nimi urobiť poriadok polícia,čo máme urobiť my?Prečo sa mám báť o svoj život,či svojej rodiny?Nikto nič neurobí,keď ich pustia naspäť von.Maloletí sú pod zákonom a tým starším dajú len nejakú pokutu za priestupok."
Uvedomila som si ich bezmocnosť a po chvíľke som sa im ospravedlnila slovami:"Prepáčte,nevedela som,že je to tak.Chápem vás.Naozaj nemôžete urobiť nič." Spomenula som si na príhodu,ktorá sa stala mne a mojej priateľke.Boli sme v potravinách v meste,teraz už tam nie sú,pri hoteli Slovan.Niečo sme nakúpili a išli sme k pokladni.Zrazu ju od zadu chytila za vlasy jedna rómka a častovala ju urážkami.Nevedela som,čo sa deje,len vonku mi povedala,že videla ako ide kradnúť peňaženku jednej pani.Nemohla už uskutočniť tento akt,tak si to odniesla ona a jej vyšklbané vlasy.Vošla som do predajne a opýtala sa,prečo nezavolajú políciu.Predavačky len mávli rukou,že tu je to na dennom poriadku a kým príde polícia,vreckárky im buď ujdú,alebo ich hneď pustia a kradnú znova.

Na Námestí osloboditeľov sú zastávky autobusov.Videla som asi 12ročného chalana,ktorý vystúpil z autobusu a mal v jednej ruke igelitku.Vyhadzoval do odpadkového koša peňaženky.Vreckárov je veľmi veľa,ale ak na nich upozorníte,môžte sa obávať o svoje zdravie.Už sa dokonca pred rokmi stalo,že ubodali mladíka v autobuse,keď upozornil na zlodejov.Na vine sú naše zákony.Dovoľujú kradnúť bez potrestania a mladistvých dokonca nemôžu ani trestne stíhať.Starší ich na vreckárstvo učia a potom využívajú na ulici.Len neviem,do kedy sa budeme báť a do kedy bude zákon na strane zlodejov,nie na strane poctivo pracujúcich ľudí.

emilia augustinova

emilia augustinova

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Cogito ergo sum. Myslím,teda som. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu