reklama

Povolanie,či poslanie - zdravotník

Zaujali ma články o štrajku zdravotníkov,tak pripájam aj ja svoj názor.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Som bývalá zdravotná sestra a mám odpracované dlhé roky aj pri lôžku.Viem,aké sú názory nezdravotníkov a chápem ich.Je pravdou,že lekár,zdravotná sestra,aj ostatný personál,čo pracuje v nemocnici,má mať kladný vzťah k ľuďom a mať svoju prácu rád.Vyberá si to povolanie(niekto tomu hovorí poslanie)a mal by mať sociálne cítenie,vedieť pomôcť v každej situácii...nie je to stále tak a nie stále to platí.To záleží od jednotlivca,ako sa správa k ľuďom,čo pre neho znamená slovo "pacient ",alebo lepšie povedané "chorý človek."Či je to len diagnoza,meno, alebo človek,ktorý potrebuje jeho pomoc.Ľudia sú všelijakí,a to platí v každom povolaní,aj v zdravotníctve.Je pravdou,že zdravotníci majú nízke platy a robia ťažkú prácu.Veľa ľudí mi otvorene povedalo,že takú prácu by ani nemohli robiť.Potrebujete tam veľa empatie,súcitu,tolerancie,pochopenia,fyzickej sily,ako aj veľa lásky k blížnemu.No napriek tomu si myslím,že motivácia by mala byť hlavne v ohodnotení jednotlivca.Nebudem tu písať o platoch,kto aký má..chcela som poukázať na problém prístupu k chorému a nízkemu ohodnoteniu za vykonanú prácu.Prístup sa nedá naučiť,ten je v krvi človeka.No napriek tomu budem stále stáť na strane zdravotníkov,lebo bez nich by ľudia zomierali.Zdravotných sestier je málo,na jednu sestru v zahraničí (myslím vyspelé krajiny)pripadajú najviac 3 pacienti.Kde som robila na SK na lôžkovej časti,som mala na starosti aj 33 ľudí sama v nočnej službe.Cez deň sme boli 2-3 sestry.To je len malé prirovnanie,prečo zdravotníci bojujú za svoje požiadavky.A to nehovorím o neustálom štúdiu,ktoré musia zdravotné sestry absolvovať.Raz je to pomaturitné štúdium,potom diplomovaná sestra,bakalár alebo magister.Ak chce mať sestra vyššiu úroveň vzdelanosti,od čoho sa ďalej vyvíjajú platové podmienky,chodia na úkor dovolenky a osobného voľna do školy.Je to asi tak všade vo svete,ale ohodnotenie nie je na takej úrovni,aké by im malo prináležať.Akú má motiváciu má zdravotník u nás?Poviete si,že dobrý pocit z vyliečenia chorého.Na oddelniach sa vedúci pracovníci neraz vyhrážali,ak sme mali nejaké požiadavky,že ak sa nám nepáči,môžeme odísť.To bola ale motivácia...V zahraničí za dobrú prácu dostanú zaplatený víkend v horách s celou rodinou.Ja viem,že to by mal dostať každý,kto poctivo pracuje..vedˇsi to zaslúžime.Na záver,verte,že svoju prácu majú lekári,sestry radi,len sa cítia podvedení.Poslanie je krásne slovo,ale dnes už nežijeme v socializme a každý chce byť za svoju prácu aj primerane ohodnotený.To je môj názor,nikomu neberiem ten jeho.

emilia augustinova

emilia augustinova

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Cogito ergo sum. Myslím,teda som. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu